سلام درود خدا بر شما باد

من طلبه هستم 19 ساله من در تعطیلات تابستان بیکارم و در تبریز در شهرستان جلفا زندگی میکنم و محیط اینجا از لحاظ حجاب خیلی بی نظم است و پدر مادرم به من میگویند باید کار کنی و محیط اینجا کوچیکه و اینجا همه من میشناسن سوالم این است که اینجا کار کنم یا نه

ارادتمند شما

***

سلام علیکم

شما می توانید در این فصل، مطالعات جانبی و مرور درسهای حوزوی تان را انجام دهید. این کار برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت نیست، بلکه امری لازم است. همچنین می توانید نواقص آموزشی که در دروس حوزوی وجود دارد را جبران کنید؛ مثل تمرین نویسندگی و نوشتن مقاله و کتاب، تمرین منبر، مطالعه در زمینه آشنایی با منابع دینی، مطالعه آثار بزرگانی مانند شهید مطهری و ...

اما کاری که درآمدی هم از آن به دست آورید، در صورتی که منافاتی با شخصیت طلبگی شما نداشته باشد ایرادی ندارد و برای جلب نظر پدر و مادر نیز مفید است. اما در حین همین کار نیز نباید رسالت طلبگی را فراموش کرد؛ بلکه جنبه هدایتگری و اصلاح را داشته باشید.

هرچند، اگر به امورات طلبگی بپردازید (مطالعه، تدریس، نویسندگی، تبلیغ و منبر) فرصت دیگری برای شما باقی نمی ماند.