سلام علیکم

اینجانب به لطف و کرم خدا شغلی مناسب یافته ام خدا را شاکرم.

مدت هاست که قصد ازدواج دارم اما به خاطر نداشت شغل و درآمد خانواده به طور جدی اقدام نمیکردند اما حالا به طور جدی اقدام میکنند.

من در انتخاب صحیح و مناسب خیلی سخت گیرم یعنی میخوام با کسی ازدواج کنم که با تقوا مومن متدین خوش اخلاق قانع صبور باشد و هر کاری میکند اول رضایت خدا و امام زمان را در نظر گیرد بعد انجام بدهد.چطور میتونم اینطور شخصی را پیدا کنم و از کجا بدانم خواستگار این شرایط را دارد؟ چند جلسه برای شناخت افی است؟ چون نمیخوام ازدواج نافرجام داشته باشم.

با تشکر. قبل خواستگاری نیازی به مشاوره رفتن است لطفا مشاوری مومن و خوب در تبریز معرفی نمایید.

***

علیکم السلام

به دلیل این تصمیم ارزشمندتان، به شما تبریک می گویم.

  1. کتاب "جوانان و انتخاب همسر" را خوب مطالعه کنید. همه مطالب در آنجا ذکر شده است.
  2. مشاوران خوب شهر زیبای تبریز را با پرس و جو از دوستان و آشنایان بیابید. معمولا مراکز دانشگاهی و علمی، مراکز حوزوی و حتی عالم مسجد محل هم می توانند افراد امین و کاردانی را به شما معرفی کنند. یافتن یک مشاور امین را جدی بگیرید.
  3. خوب است ملاکها و معیارهایتان را با مشاور در میان بگذارید تا ملاکها را نه در سطح پایین در نظر بگیرید که همه خانمها را شامل شود و نه در سطح خیلی بالا که دختری را مطابق آن پیدا نکنید.
  4. ملاک های ارزشی را متناسب با خودتان در نظر داشته باشید و توقع فوق العاده نداشته باشید.
  5. در تطبیق ملاک ها بر فرد مورد نظر، دقت داشته باشید، آن هم بسیار زیاد، اما وسواس را کنار بگذارید.
  6. به نظر مادر بزرگوارتان توجه کنید، اما نه به عنوان تنها نظر. از آنجا که ممکن است برخی نظرات ایشان از روی احساسات گفته شود، حتما از نظر خانمهای دیگری که از این احساسات به دوراند و البته خیرخواه شما هم هستند بهره ببرید.

الاهی خوشبخت شوید.