با سلام

دختری هستم ۲۵ساله

جدیدا هر خواستگاری برام میاد ظاهرش به دلم نمیشینه چی کار کنم؟ از رد کردنشون هم میترسم و عذاب وجدان میگیرم به نظرتون طبیعیه که در طول حدود ۸ماه از هیچ خواستگاری خوشم نمیاد.

گاهی حتی نمی دونم چه دلیلی برای رد کردن طرف مقابل بیارم. فقط دیگه حتی دوست ندارم یه بار دیگه ببینمش از طرفی هم فشار خونواده روی بالا رفتن سنم آزارم میده لطفا کمک کنین.

***

سلام علیکم

شما تعداد خواستگاران رد شده را نگفته اید تا ببینیم غیر عادی هست یا نه! چون ممکن است مشکلی از جانب شما نباشد و قیافه چندین خواستگار پی در پی، برایتان جذاب نباشد. در هر حال با توجه به تعداد خواستگاران رد شده و نظر چندین نفر دیگر از اطرافیانتان در مورد قیافه آنها، می توانید به عادی یا غیر عادی بودن رفتارتان پی ببرید.

به چند نکته توجه فرمایید:

  1. قیافه خواستگار باید برای شما قابل قبول باشد ولی خیلی زیبا بودن لازم نیست. زیبایی  نسبی است و  باید به یک حدی قانع شد والا دردسر ساز می شود.
  2. در مواردی که تردید دارید قیافه  خواستگار خوب بود یا نه حتما دیدارهای بعدی را  هم داشته باشید احتمالا نظرتان عوض  می شود.
  3. فقط قیافه را معیار قرار ندهید بلکه با اخلاق و سیرت خواستگار آشنا شوید که ممکن است مجموعه عوامل، دیدگاهتان را تغییر دهد.
  4. اگر با معیارهایی که بیان شد احساس کردید رفتارتان غیر عادی است با یک مشاور معتمد، دیداری حضوری داشته باشید تا علت مسئله روشن شود.
  5. در این زمینه بیشتر تامل کنید که اگرچه قیافه مهم است اما آنچه باعث دوام زندگی می شود اخلاق و دیانت و ادب است.
  6. به صورت تلفنی می توانید در ساعات اداری غیر پنج شنبه و جمعه از آقای حاجوی مشورت بگیرید. 02532103148

موفق باشید ان شاء الله.