با عرض سلام

دختری هستم۲۵ساله که الحمدلله خواستگاران زیادی تا کنون داشته ام اما خیلی از آنها بعداز شنیدن شرایط من پا پس کشیدن تعداد فرزندان خانواده ما زیاد است  خانواده ام هم خیلی مذهبی و انقلابی نیستن بیشتر  این دو مورد سبب شده اند که بعضی از خواستگاری های من به مرحله جلسه اول هم نرسد البته خواستگار های مذهبی

از طرفی دوست دارم زودتر  ازدواج کنم تا سنم بالا تر از این نرفته از طرفی حاضر نیستم از اعتقاداتم بگذرم برای من خیلی سخته بخوام کسی رو قبول کنم که اعتقادی به خمس دادن نداره یا رهبر رو قبول نداره یا میخواد عروسیش  بزن برقص داشته باشه و  ....

از طرفی فشار های خانواده هم منو اذیت میکنه همینجوریش سر مسایل اعتقادی به اندازه کافی بحث و جدال داشتیم چند سالی هم هست  مسیله ازدواج منم به اون اضافه شده  خوب من مواردی رو رد کردم که از نظر پدرم خوب بود ولی من نمی تونستم با یه آدمی که حتی نمازش رو هم نمی خونه زندگی کنم یا آدمی که من از نظر اون یه آدم افراطی محسوب میشم چون رهبرم رو قبول دارم و...

البته جدیدا احساس میکنم دچار مشکل جدیدی شدم و اون اینه که دیگه هیچ خواستگاری به دلم نمیشینه حتی اگه آدم مومن و خوبی هم باشه مثلا تو همین پاییز چند مورد اینجوری پیش اومد که از ظاهر هیچ کدوم خوشم نیومد چی کار کنم؟  لطفا راهنمایی بفرمایین.

***

سلام علیکم

از اینکه در انتخاب همسر و ازدواج مشاوره را انتخاب کردید تحسینتان می کنم؛ احسنت. حتماً برای شما نیز همسر مناسبی است که با درست گام برداشتن می توانید به او برسید.

چند مطلب را در نظر داشته باشید:

  1. برای انتخاب همسر، پیشنهاد می کنم کتاب «جوانان و انتخاب همسر» بنده را مطالعه کنید.
  2. ازدواج مطلوب است اما نه هر ازدواجی. شما باید به دنبال ازدواجی باشید که سعادتتان را به همراه داشته باشد. از این رو تحت تأثیر حرف اطرافیان قرار نگیرید و با آرامش و طمأنینه ادامه دهید.
  3. خواستگار را سریع رد نکنید. اصلاً لازم نیست سریع پاسخ بدهید. بهتر است با اندیشه و تأمل بیشتری جواب بدهید.
  4. بهتر است همه شرایط را در کنار هم بسنجید. گاهی از برخی عیوب نه چندان مهم به دلیل داشتن بعضی ویژگی های ممتاز می توان گذشت.
  5. حتماً در رد یا قبول خواستگار از یک مشاور متعهد و امین به صورت حضوری بهره ببرید. مشاوره را جدی بگیرید.

الاهی خوشبخت شوید