سلام
 زنی هستم که چند سالی است ازدواج کرده ام. ثمره ازدواجم دو فرزند است. بعد از به دنیا آمدن بچه ها ارتباط عاطفی من و شوهرم کمی سرد شد و حالا با آمدن واتساپ همسرم بکلی سرد شده. همسرم پاسخم را به سردی می دهد و مرا از خودش دور می کند. گاهی بعد از چند ماه با التماس من و ناراحتی او باهم رابطه داریم.
گاهی وقتا فکر میکنم ازدواج کرده اما با آمدن به خونه شک برطرف میشه شناسنامش راچک میکنم.
بی تفاوت نمیتوانم باشم خودم هم احساس دارم اما همسرم نسبت به احساس من بی تفاوت است کمکم کنید چکار کنم؟ ممنون.
***
سلام علیکم
بنده وضعیت شما را درک می کنم و احساس تنهاییتان را می فهمم.
برای رسیدن به نتیجه مطلوب به این مطالب، دقت کنید:
الف) چند مهارت را در خود تقویت کنید:

  1. مهارت رسیدگی به ظاهر شامل آرایش، تنوع در لباس، بهداشت جسمی، خوشبویی بنا به سلیقه خود و همسر
  2. مهارت رفتاری مثل خوش خلقی، خوش زبانی، ابراز محبت و عشق به شیوه متفاوت و غافلگیرکننده، شوخ طبعی سنجیده، مدارا، ارتباط چشمی، لمسی و کلامی به تناسب نیاز او
  3. مهارت همدلی مثل درک شرایط و ابراز همدردی به نحو مطلوب، هدیه دادن، ابراز نیاز، وفاداری، احترام، پرهیز از رفتارهای منفی مثل سوءظن و لجاجت و پیش داوری و کینه و حسادت، قراردادن زمان مناسب در طول شبانه روز برای ارتباط کلامی، عاطفی، جسمی و...

ب) این موارد را در نظر داشته باشید:

  1. حرمت همسرتان را بیش از پیش نگه دارید، احترامش کنید و از او مشورت بگیرید و احترام و اعتماد خودتان را در عمل به او نشان دهید.
  2. بیش از گذشته به او محبت کنید و به خواسته هایش اهمیت دهید تا او را به سمت خودتان جذب کنید.
  3. همانطور که تا الان مدارا کرده اید باز هم همین مسیر را ادامه دهید و صبر کنید و به رحمت خدا امیدوار باشید.
  4. بررسی کنید ببینید مشکل یا اختلافی در رفتار شما با همسرتان اتفاق نیفتاده که از دید شما مخفی مانده و نیاز به جبران دارد؟ مثلا با تولد فرزندان، به همسرتان کم توجهی نکرده اید؟
  5. برای کسب مهارتها و راهنمایی بیشتر از یک مشاور متعهد و ماهر به صورت حضوری، یاری بگیرید.

موفق باشید